Utarmad utmaning och farliga Fort

Hej, det är jag.

Den arme saten. Tråkmannen, träningssmitaren.

Jo det är sant, benhinnor, sjukdomar och annat elände har följt mig i sommar. Altan har byggts, släktingar har träffats, bilen har gått varm.

Löpningen däremot har varit nära noll. Jo jag har sprungit något litet men nej jag har inte sprungit mycket och nej jag har inte sprungit långt.

 Idag har jag i alla fall vaknat till en aning, struntade i den psykosomatiska förkylningen, sket i den lömska känslan av att inte hinna (måste jobba, hej och hå) och sprang. Lite, långsamt och skönt. Försökte hålla pulsen under 160 vilket innebar med nuvarande kondis mycket låg fart.

4,3 km 25:33 Medelpuls 153

Magelungen var kvar, träden och dofterna likaså. Nästan som vanligt alltså....

Måste berätta om en annan tur som jag hade i somras. Vi bodde på Vandrarhem i blekinge skärgård, närmare bestämt ASPÖ. Helt plötslig fick jag för mig att kuta en sväng, otränad men glad sprang jag iväg genom den täta bokskogen och sedan ner mot Drottningskärs Kastell (försvarsanläggning i 300 år)


Ön och svängen


Kastellet.

Avsikten var sedan att kuta hem över igen så snabbt som möjligt men jag sprang fel (trots GPS) och vips blev det en runda runt hela ön. Svängen gick förbi kyrkan och Gäraviken.


 Makalöst vackert, vatten överallt , höjder med utsikt och skogar med sus. Perfekt för mig med andra ord. Trots det ingen vidare fart på löpningen efter det, märkligt....

Svängen blev 8:55 km, 5:36 i snitt ingen puls (glömde pulsbandet hemma i Stockholm), säkert hög...

Kommentarer
Postat av: Benet

Välkommen tillbaka får man väl börja med att säga. Kul att höra din röst i bloggvärlden igen.



Karlskrona, minsann. Ja, där är sagolikt fint på sommaren (men kallt och blåsigt på vintern). Blir riktigt avis när jag läser om din finfina tur.



Hoppas verkligen att du hittar glädjen i löpningen igen och att benhinnorna håller sig i schack!

2008-09-13 @ 08:09:49
URL: http://benets.blogspot.com
Postat av: Samir

Fanfar för återkomsten!!

Hoppas att du kan bygga upp din stackars kropp utan avbrott för skador och annat. MAF-träning kanske är din metod?



Löp väl!

2008-09-13 @ 09:07:48
URL: http://gbgjogg.blogg.se/
Postat av: slimslender

JO det var en fin tur Aspö runt turen. Hemmavid var det inte lika vasst eftersom jag insåg hur otränad jag var, men skönt likväl. Skynda långsamt som det heter, och ja jag SKA köra MAffe ett tag nu. Över vintern kanske, snabb och snygg till sommaren :-)

2008-09-14 @ 16:47:33
URL: http://slimslender.blogg.se/
Postat av: Masse

Det var så att jag gav upp hoppet om ditt framtida bloggande och raderade "inaktiva bloggare" Få väl lägga tillbax dig...

2008-09-15 @ 15:56:30
URL: http://42195mgk.wordpress.com
Postat av: slimslender

Om det blir så mycket bloggande framöver vet jag inte. Vet inte heller om jag förtjänar att kallas aktiv bloggare heller... Kanske falsk marknadsföring att synas på din något mer aktiva sida. :-)

2008-09-16 @ 09:09:59
URL: http://slimslender.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0