Långsamt men ändå

Motivationen är som alla fattat inte på topp. Tänker att kroppen är för klen för att hålla på med sånt här. Tycker att livet är trist. Tänker att man är slut. Orkar inte blogga riktigt, orkar inte jogga och absolut inte springa.

Nog !

Tar lärdom av Benet och andra kloka, ta det lugnt, ta det varligt. Låt kroppen bestämma, är den svag så låt det vara det. Tar den stryk lätt, nå då så låt den lufta sig i långsam takt. Traska, trippa, tassa eller gör det som passar kroppen just nu.

Maffe får det bli, hela vintern. Nog, som sagt.

Recap då, den 22:a vanligt lufs i spåret. 4,7 km 153 bpm i snitt. Sedan en kortis även i fredags, den 3:e 4,71 km (igen?) en helt annan tur men med mycket gång för att klara maxpulsen på ca 145, snittet hamnade då på 132 bpm. Helt sjukt hur långsamt det måste gå för att jag ska klara min gräns (180-38=142) Börjar tro att jag är hjärtsjuk.. hmm. Nå så får det vara, hädanefter Maffe, därmed basta. Helst långt och alltid, långsamt.

Det blir ju gott om tid att titta på naturen, det är ju bra, meeeh gud så patetiskt... Varför inte ta fram stavarna också och ansluta mig till alla de andra pensionärerna när jag ändå håller på...

Kommentarer
Postat av: Samir

Jo tack. Det krävs allt en stor dos motivation för att underkasta sig maffeträning också. Inte så ansträngande för benen, men ack så påfrestande för psyket.



Hoppas du hittar en träningsform som fungerar. Viktigast är ju att få kontinuitet i träningen så att du kan börja bygga upp leder och ligament. Håller tummarna för dig och jag skall inte tjata om kilometertider - lovar!

2008-10-05 @ 23:49:56
URL: http://gbgjogg.blogg.se/
Postat av: Bureborn

Så kul - ett livstecken!Har saknat dig.



Tantspringning är den nya given i bloggosfären! Bra för kroppen, och snart har den ruskat fart i motivationen oxå. Håll ut bara!

2008-10-06 @ 10:24:27
URL: http://bureborn.wordpress.com
Postat av: Benet

Haha, känner igen det där. Det har till och myntats uttryck inom bloggosfären för det man håller på med. Hittills tre oilka benämningar; "tantspringer", "fisjoggar" och "gubblunkar".



Att Maffe-fis-jogga kräver, enligt min uppfattning, mycket mer tålamod, dedikation och motivation än att köra "normalt", dvs lite varierad löpträning med både intervaller, backe, fartlek, snabbpass, distanspass och långpass.



Jag hoppas fortfarande att det skall vara värt "besväret" och att jag skall slippa onödiga skador samt kunna springa snabbare med bibållen låg puls vid nyår. Om inte, så... ja, vad gör jag då? Hmmm? Accepterar att Maffe inte är nåt för mig och avfärdar det som nonsens/humbug?



Äsch, dumt att ta ut nåt i förskott. Jag kör på och ser vad som händer.



Tycker du gör rätt som tar det varligt nu och bygger upp sakta men säkert. Det kommer att bli skitbra och du kommer att tacka dig själv till våren!



Ett litet aber med Maffeträning: Man får klä på sig en extra tröja nu när det börjar bli kallt eftersom man inte får upp värmen så bra då man "tantspringer". Speciellt inte då det regnar ;-)

2008-10-06 @ 10:31:47
URL: http://benets.blogspot.com
Postat av: slimslender

Fasen så konstigt, det syntes inget i räknaren att det kommenterats mer än 1. Illa.



Samir: Du flyger ju fram just nu så vad vet du om Maffe ;-)



Bureborn: Jo hejsan, jag försöker att komma igen, denna gång i maffesmak :-D



Benet: tack, funderade mycket på det där med kläder nu när det blir kallare ute. För mig tror jag att Maffe ett måste för att bygga upp kroppen långsiktigt så att den håller ihop hela vägen ut.

2008-10-06 @ 13:33:03
URL: http://slimslender.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0