på besök i telletubbieland

Eftersom det inte har sprungits en meter i helgen då annat har fått prioritet så fick det bli en lite längre tur idag. Tanken var att magelungen i vanlig ordning skulle sätta fart på mina livsandar. Tyvärr ville det inte riktigt runners high infinna sig idag. Kanske var stressen kvar i kroppen efter en körig helg eller så var helt enkelt energinivåerna för låga i kroppen. Frukosten räckte inte. Var galet hungrig på slutet, och satte i mig två gainomax,  bananer och nötter vid hemkomst. Märkligt, hade ändå grundat men havregröt innan jag gav mig iväg.

Telletubbieland ligger i ågesta där jag tog ett besök på golfbanan, sprang lite hit och dit över kullarna där och därmed har jag gjort premiär på en golfbana.

.

Hela rundan för dagen mätte nästan 11 km som averkades med 135 bpm i snitt. 7,23 pace över stockar och sten.


Husen runt magelungen växer som svampar, här är ett exempel


Där det tidigare såg ut ungefär så här


Det är väl tidens tecken antar jag. Ut med det gamla in med det nya. Men det är klart, den här utsikten från sovrummet är fin. Så visst förstår jag att det byggs, men ändå....

Kommentarer
Postat av: Benet

Det går ju bra för dig! Elva kilometer är ju kanon. Läste på lite om lågpulsträning och en snubbe rekommenderade att man väntade minst 3 timmar mellan senaste kolhydratsintaget och Maffepasset. Allt för att lära kroppen att mumsa fett istället för glykogen... Så ett halvt paket smör är kanske ett alternativ till havregröten innan nästa runda :-)

2008-11-04 @ 22:15:07
URL: http://benets.blogspot.com
Postat av: slimslender

Tackar, ja kanske är 11 km kanon, men jag har känt mig sliten hela veckan efter den där turen. Smör låter som en bra idé, inbillar mig att jag ständigt äter för lite, men vet inte riktigt hur jag ska få i mig allt jag behöver. Hur ska det gå om jag ska springa riktigt långt i framtiden....

2008-11-06 @ 08:50:27
URL: http://slimslender.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0