Uppsamlingsblogg

Oj vad tiden går när man har roligt. Dags att rapportera av.

Söndag 2 Mars
Bestämde mig för att komma ut en lite längre runda denna dag. Valde Magelungens norra del. En runda med mycket vatten och mycket skog precis som det ska vara.
image52

För att inte krokna bestämde jag mig för att hålla 6 min/km tempo redan från början och att rundan skulle närma sig 10 km. Som sällskap hade jag den allstädes närvarande nederbörden. Rengblandad snö "förgyllde" turen hela vägen.  Jag höll mina 6 min per km till dess att jag kom in i skogsspåret efter fagersjö där drar tiden iväg uppåt eftersom det inte går att hålla något tempo där.

När jag kom tillbaka över militärbron kunde jag inte låta bli att ta även en bit av fagersjöspåret så hela turen blev nästan 12 km, faktiskt det längsta jag har sprungit.

12 km på 1:18:20
6:32 i medelfart
147 i medel och 172 i maxpuls.

893 kalorier gick ju åt under det här passet. Det fick mig att tänka till och verkligen anstränga mig för att få tillbaka dessa kalorier snabbt. Det blev ett jäkla ätande men jag tror jag fick til det till slut.

Tisdag 4 Mars
Även denna dag kunde jag inte få stopp på benen som bara drog iväg,
image55

Turen gick denna gång till sköndal och blev totalt 7,52 km på 45:15, 6:01 i snitt. 153 i medelpuls och  175 i  max.

Kändes trögt i benen men härligt solsken och kall, klar luft. Tog på för mycket kläder och kände mig som jag sprang med en termos på kroppen.
Turen gick förbi drevvikens vatten som glittrade vackert denna dag. 

Så småning om kom jag in i skogen

En härlig tur som blev lite för lång. Kanske hinner jag med en runda på Fredag då ska jag ta en kort tur och inte låta benen dra iväg hur som helst. Nästa vecka tillbringar jag i pister och barnbackar så då blir det inget bloggat och inget joggat. Återkommer med rapport från Ramundberget vecka 12.

 







 



Kommentarer
Postat av: bureborn

En sån trevlig blogg du har! Vet inte hur jag kunnat missa den. Kikar definitivt in igen!
Vilka trevliga löparrundor du har i din omgivning.

2008-03-05 @ 15:11:41
URL: http://burebornspringer.wordpress.com
Postat av: slimslender

Oj, tack för det och jo det finns en delhärliga ställen runtikring och ändå tror jag bara att jag nosat lite på det. När jag blir bättre och orkar längre finns det massor av härliga skogar bort mot ågesta reservatet(syd väst) längtar efter att utforska där.

2008-03-05 @ 22:11:58
URL: http://slimslender.blogg.se
Postat av: Benet

Låter som riktigt sköna rundor. Klokt av dig att hålla nere tempot för att mjukstarta efter det längre uppehållet.

Ha det så gott i backarna!

Höres!

2008-03-06 @ 11:44:42
URL: http://benets.blogspot.com
Postat av: Samir

Gott att du slagit kilometerrekordet (och sannolikt också blogglängdsrekord). Kan nog vara vettigt att satsa på längd istället för hastighet.

Själv sitter jag och kollar på friidrotts-VM för att få tips om effektiva löpsteg.

Ha det gott!
/s

2008-03-07 @ 22:22:56
URL: http://gbgjogg.jogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0