Snökladd och nyårsbakis(lite) 1 Januari 2008

Gode gud ett sånt eländigt pass. Snöglopp och emellanåt regnblandad snö. Jag fick kisa för att se något.

Glad i hågen drog jag iväg för att få mig ett lite längre pass, vaddå lite snö är väl ingen fara...

På med Slipstoppers och så iväg. Men hejsan vad jojbbigt det var, svetten rann trots medioker fart och jag ville helst krypa hem istället för att springa. När jag ser genomsnittet på 6.13 så ser det faktiskt bättre ut än vad jag trodde med allt mitt gående. Vid 5 km vände jag istället för att fortsätta runt halva magelungen som jag hade tänkt. Det kändes bara för långt. Jag vet inte om det var snön, vinet igår eller taskig frukost (rostade smörgåsar och pankakor) som var orsaken, förmodligen alltihop.

Nåväl nu har jag i alla fall fått testa mina slipstoppers och de funkade bra. Jag ska ta det lugnare nästa gång i snön så att jag får vänja mig. Ut kom jag och dryga 8 km är helt godkänt ändå. Hastigheten är inte avgörande en sån här dag. Nu har vi ett nytt år och jag längtar till alla härliga turer.

Totalt 8,4 km på 52:16. 152 i medelpuls.

image29

image28

Kommentarer
Postat av: Benet

Jaså snöblasket har nått stan nu. Kisskass. Antingen barmark eller snö, säger jag. Det där slaskiga mellantinget är inget att ha. Basta!

Trots att det kändes tungt, så kändes det väl bra att ha kommit ut överhuvudtaget? Jag körde också ett pass idag, som kändes tyngre än på länge. Dock i mycket behagligare väderförhållanden, vilket jag tackar för ;-)

Kämpa på!

2008-01-01 @ 22:58:11
URL: http://benets.blogspot.com
Postat av: slimslender

Jo du har rätt. Det var skönt att komma ut och jag är glad att ha fått några kilometer i benen i alla fall.

2008-01-02 @ 15:15:11
URL: http://slimslender.blogg.se
Postat av: Samir

Slipstoppers... låter intressant. Är det sådana med metalldubbar som man spänner fast under skon?

I så fall, funkar dessa lika bra på asfalt som på grus? Jag har aldrig testat men kan tänka att man låter som en travhäst på ren asfalt. Eller?

Berätta mer!

2008-01-03 @ 00:54:56
URL: http://gbgjogg.blogg.se
Postat av: Benet

Slipstoppers funkar inte så bra på bar asfalt på grund av de sex metalldubbarna. Det blir som att försöka springa på asfalt i golfskor :-). Men på grus och snö/is är de alldeles förträffliga.

2008-01-04 @ 16:00:09
URL: http://benets.blogspot.com
Postat av: slimslender

jajamän som benet säger, funkar bra på snö och is men på asfalt inte alls. Dessutom låter man mhycket riktigt som en travhäst. Jag tycker att de funkar bra även om ett par Icebug säkert är betydligt bättre.

2008-01-04 @ 22:24:51
URL: http://slimslender.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0