Morgonkuta 8 Januari

Morgonpigg, jag ?!

Jo kanske, telefonen väckte mig nere i källaren dit jag hade flytt för natten. Jag kunde inte sova i sovrummet för målarfärgen som vi målat på i förgår störde mig fortfarande. Upp i alla fall 05:20 (!) och på med löparstassen, fixa baterier till pannlampan, och så bar det iväg 05:53. Eftersom klockan var så mycket fick det duga med ännu ett varv på Fagersjöspåret, jo jag vet att det inte är särkilt kul att läsa om, men det ligger nära och det är skog även om den är inklämd mellan radhusen och järnvägen.

Svalt duggregn striilade ner i mörkret och jag satte av längs de hala gatorna och då inser jag att jag glömt mina slipstoppers. Jag ville inte gå in och hämta dem utan satte av ändå i halkan. Jag tänkte att jag måste ju testa och se hur det funkar utan.

Det gick hyfsat ändå även om det var halt som attan i nedförsbackarna, kändes lite som kontrollerat fallande emellanåt., typ isig brant i slalombacken Jag lyckades i alla fall stå på benen hela tiden och kom runt och var hemma igen 26 minuter senare. Hemma blev det snabb (och dålig) stretching innan jag duchade och väckte barnen. De var lite svårväckta så här första skol / dagisdagen men till slut fick jag upp båda två utan alför mycket skrik och stön. Frukost med fruktsallad (färdigskuren sedan igår, vad sägs om det ?! ) , yougurth och havrefras följde och sedan två mackor och kaffe, satt fint. Helt ok öppning på dagen. Sedan prommis till skolan och jag lyckades peta in dottern i läroverket med 4 minuter till godo. Efter att ha lämnat av minstingen på dagis så kunde jag pusta ut med evian på tbanan på väg in till jobbet som för dagen är i city. Puh !

Hög puls idag 158 i medel och 176 i max. Farten låg på 5,38 i medel på 4,7 km.

Obligatorisk graf med fart i blått, höjd i brunt och puls i rött.

image33

Kommentarer
Postat av: Benet

Jag känner igen det alltför väl. Det är mycket som skall hinnas med på morgnarna. Jag sätter alltid klockan på 05 då jag skall köra morgonpass. Utanför dörren 05.20 för att ha en timme på mig att både springa och stretcha... Nån gång har jag kört snabblopp på morgonkvisten, men det är inget att rekommendera. Lite skön lätt distanslöpning passar bra mycket bättre innan frukost :-)

2008-01-08 @ 21:11:53
URL: http://benets.blogspot.com
Postat av: slimslender

Jo jag kommer att få ställa fram klockan till 5 vid nästa morgonpass för att hinna springa lite längre och hinna stretcha. Familjen brukar "vilja" komma upp till 06.15 eller så och då vill jag vara klar helst duschad också. Det känns som att planering är A och O för att kunna få till sina kilometrar med barn och allt annat i livet. Idag jobbar jag hemma så jag tänkte sticka ut på ett lite längre pass till lunch, men då får jag sluta svara på inlägg och jobba lite :-)

2008-01-09 @ 08:41:32
URL: http://slimslender.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0