Lätt distans 11 januari med styrketräning

Ett lunchpass idag. Jag tänkte försöka haka på marathon.se's träningsprogram fast jag stuvar om lite hit och dit. På mitt program idag stod 6 km lätt löpning. Så här blev det:

image39

Hyfsat ljust ute och det känns alltid skönt. Solskenet från förmiddagen lyste med sin frånvaro
(roligt ?) men ändå mycket skönt pass.

Ett spännande inslag var en kille med en kamphund som stod inne i skogen vid knappa 4 km.

Jag: Har du koll på hunden ?
Hipp hopp kille: Jaaa han är snäll.
Jag: Jaha ?
Hunden: Voff !(och kommer rusande mot mig efter att ha släppt en mindre stock som den släpar på )
Jag: Shit !

Hunden var snäll men envisades med att springa framför mina ben en sträcka trots att hipp hopp husse hojtar och står i. Till slut får jag stanna och vänta in hipp hopp husse till dess att han kan ta hand om jycken. Slutet gott allting gott.

Tidsmässigt 6,16 km på 35:33 inräknat 1:45 hundbrottning..synns på km tiden som går upp ordentligt 4:e km. Genomsnitts tid 5,47. Ganska bra då anders tyckte att det skulle vara 6 km på 36 min...

image40

Just höll på att glömma Anders styrketräning som jag avslutade med (inser precis att jag glömde ryggresningarna):

Sit ups rak mage, 2x15st
Sit ups sned mage, 2x10st höger, 2x10 vänster. Kör växelvis
Ryggresning, 2x10st
Armhävningar, 3x10st (ok på knä)
Stillastående "snabb armpendeling 2x20 sek (som du springer med armarna, fast "max". Avslappnade axlar) Tåhävningar, gärna på "trappavsats" 2x5st höger ben Tåhävningar, gärna på "trappavsats" 2x5st vänster ben Utfallsteg, 2x8 steg.
Avsluta styrkepasset med stretch.

Nu sticker jag till dalarna över helgen, nya tag nästa vecka.

Kommentarer
Postat av: Samir

Har också kikat en del på Anders program, både halvmarans 1:30 och 1:45 men har inte kommit igång ännu. Istället plockar jag lite och testar om det är givande.

Annars är det kul med lite extra spänning såsom hundar. Är man inte orolig för att bli biten så är det rätt stressigt att försöka låta bli att trampa på de små hundarna som springer framför fötterna på en.

//S

2008-01-13 @ 22:32:03
URL: http://gbgjogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0