Förmiddagslöpning 6 feb

Smög ner och satte mig och jobbade vid 7:30. Gröten med kanel och fruktsocker låg i magen och gosade och jag ville vänta lite med rundan. Så först vid nio bar det av. Turen för dan gick mot drevviken och väl där nere vek jag av söderut och följde vattnet en liten bit in i skogen mellan drevviken och väg 73. Trafiken hördes hela tiden tydligt så det förtod naturupplevelsen lite men ändå, skog och vatten som det ska vara.
image46

En svan låg ensam och grå i det stålblå vattnet. Svanen kollade in när jag jobbade mig uppför höjderna mellan fritidshusen. När 305an signalerade 3 km började jag vända hemmåt och sprang igenom industriområdet på Edsvallabacken och nästlade mig genom höghusen i farsta och hem. Nästan hemma sprang jag på några bekanta och stannade klockan för att gulla bebis och snacka lite. Fick lite beröm för att jag ger mig ut och springer i rusket och naturligtvis blir jag lite stolt. Det känns ju faktiskt inte ens jobbigt längre.

Promenerade sista meterna hem och sätter mig och jobbar igen efter en snabb dush.

6,32 km på 32:49. 5,12 i snitt.tempo
Snittpuls 155
Maxpuls 178

Kommentarer
Postat av: Benet

Man blir ju sååå sugen på att komma ut i "rusket" för att känna sig duktig igen. Du beskrev det så gott så att man blir rent sjuk av abstinens. "Det känns ju faktiskt inte ens jobbigt längre". Visst är det en häftig känsla?

2008-02-06 @ 13:32:57
URL: http://benets.blogspot.com
Postat av: slimslender

Ja det är det. Fortfarande har jag dock inte sprungit längre en drygt 9 km. Jag måste få till några långpass och lite intervaller för att jag ska känna mig trygg inför LL. Men jag skyndar långsamt.

2008-02-06 @ 13:57:23
URL: http://slimslender.blogg.se
Postat av: Benet

Skynda långsamt är en riktigt bra inställning. Då slipper man förhoppningsvis en massa onödiga skador.

2008-02-06 @ 14:41:24
URL: http://benets.blogspot.com
Postat av: slimslender

Nej bara nödvändiga skador vill vi ha ;-) skämt åsido, dina skadebesvär vill jag inte uppleva, tack för att du delar med dig så vi kan lära. Tycker du är strong med simningen, jag är ett hopplöst fall, tar mig fram men inte mer.

2008-02-06 @ 15:50:27
URL: http://slimslender.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0