Äntligen !

Hejsan ni som är kvar och läser. Har inte uppdaterat på länge då jag eller någon annan varit sjuka i omgångar i familjen. Men nu äntrligen kom jag ut en sväng.

Planen för dagen var att lämna av barnen på dagis resp skola och sedan ta en kort jogg innan det var dags att återvända hem för lite jobb och släppa in en hantverkare (vattenskada i köket) men....

Barnen lämnades och jag satte av mot mitt älskade magelungen. Jag kände att det måste till lite vatten för att få en bra start på veckan och månaden. Ner mot vattnet och där i diset låg timmerbron med det mörka vattnet lite grått och upprörtomkring. Bron och många av stigarna var täckta av en ishinna vilket gjorde att löpningen liksom gick på tvärs, ungefär som strafe i Quake om ni fattar vad jag menar. Ni som inte spelat Quake kan lägga ner...

Över bron också upp över "slalombacken" och sedan ner igen och tillbaka över bron och då när jag egentligen skulle hem närmaste vägen så ville benen iväg, vidare, framåt. Så det var bara och hänga med en extra sväng mot fagersjö och in i elljusspåret och så hem igen. Sista 600 m joggade jag i sakta mak för att varva ner.

image45

Jag hade mössa och vantar och mössan klämde åt och kändes som en termos. Inte skönt alls, så den åkte av och vantarna också. Det känns som om min gamla lumpen yllemössa är bättre än nikes fleece ditto. Märkligt...

Totalt 7.16 km på 40:33, 5,40 i snitt. 161 i genomsnittspuls och 179 i maxpuls.

Härligt att vara igång igen !



Kommentarer
Postat av: Benet

Härligt, härligt att höra att du är igång igen!

Kul att du "strafade" dig igenom delar av passet. Gud, det var längesen man spelade Quake :-)

När det gäller mössa kör jag med en vanlig toppluva. Känns skönare än de nya moderna varianterna, tycker jag.

2008-02-02 @ 10:22:39
URL: http://benets.blogspot.com
Postat av: slimslender

Kul att någon fattade vad jag menade med "strafandet". Kutandet i Quake är ju lite mindre kondiskrävande annars... :-)

Härligt att vara på G igen. Hoppas jag kan klämma in en tur imorgon också annars drar vi igång till veckan.
Jag siktar på mitt första milpass inom kort och vill komma ner i tid också. Ganska tydligt att uppehåll inte är något vidare för kondisen. Hade 10 högre medelpuls igår än innan frånvaron.

2008-02-02 @ 22:16:49
URL: http://slimslender.blogg.se
Postat av: Samir

Gott att se att du är på banan igen. Sen har du ju inte varit borta så länge så det skall säkert inte behövs så många pass innan du är i fas.

Här i väst är det fortfarande riktigt blåsigt så jag har skippat kvällspassen hela veckan. Man längtar ut!

2008-02-03 @ 13:13:18
URL: http://gbgjogg.blogg.se
Postat av: slimslender

Idag har jag varit ute med min skollediga dotter med kompis och lekt burken. Platsar det som träning ? Solen skiner och jag ville helst bara hem och ta på löparstassen. Kanske kan jag hinna ut en sväng innan lunch idag ändå, skulle vara härligt...

2008-02-04 @ 11:21:19
URL: http://slimslender.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0