Vattenskvalp

Söndag 15:11

Jädrans flaskor att krångla, jag sliter och drar, får upp en flaska, försöker att inte tappa rytmen och samtidigt få in nått i munnen. Jag svär och tänker att det är sjutton att vara nybörjare. Kan inte ens dricka och springa samtidigt, tur att inte de andra löparvana bloggisarna (bloggarna ?, bloggers på eng) ser.

Jag undrar vad som fick mig att testa vätskebälte just idag ? Dessutom enivsas jag med mitt gamla Intersports vätskebälte med tre stora flarror, skit också, har aldrig fungerat bra. Åker upp i midjan och klämmer över magen, eller om jag drar ner den så studsar den omkring över höfterna, hamnar bakofram. Sedan kommer jag på att det var just passformen som jag ville testa och nu vet jag.

Intersports vätskebälte suger..

Läste i RW att trailrunners i USA har flaska i handen och springer, det kanske kan vara nått. Glömmer nästan bort att det är vackert utmed drevviken under allt strul men jag får hysat ordning på bältet till slut (i midjan). Jag fortsätter lite längre än vanligt bort mot Flatens naturreservat. det blir nästan bedövande vackert, vill bara fortsätta längs grusvägar och hagar.
image69
Tittar på klockan, jädrans måste hem igen, lovade frun att vara borta max en timme, får vända och springa samma väg tillbaka.

Får upp farten på tillbakavägen. 7:e kilometern på 5:04, 8:e på 5:06, 9:e 4:53 och sedan sista backen hem. Flämtar vid postlådan, där en granne försöker konversera.

- Jobbigt va ?
- Neh,rå, uh, ingen-he-hu-fahara
- Sprungit långt ?
- Såhåhå-dähhhr(snorar och spottar och försöker le samtidigt)

Nöjd med min insats kan jag snacka löparklocka med grannen som beställt en GF305:a och är nyfiken. Stretchar hjälpligt och byter sedan av med barnen. Steker hamburgare på kolgrill. Funderar på om man skulle kunna runda Flatensjön nästa gång, hur långt blir det, 18-20 km ? hmmm, sugen...

image70

Sträcka: 9,4 km
Tid: 50:32
Tempo: 5:21
Puls: 155

Kommentarer
Postat av: Karin

Var inte hård mot dig själv! Du har ju en jättefin fart där, bravo!
Perfektas vätskebälten rekommenderas verkligen, de sitter skönt. Dessutom finns det bälten med en massa flaskor och bälten med färre. Jag försöker fortfarande lära mig att springa och dricka... efter fem års löpträning...

2008-04-09 @ 19:53:37
URL: http://barnmorskan.blogspot.com
Postat av: bureborn

Perfekta ska det bli!
Jag blir också vansinning på mitt vätskebälte (tror det är från Intersport - men flskorna är rätt små). Vart och vartannat steg får jag pressa ner det mot höfterna. Men så vips, har det glidit upp igen.

Jösses vilket tempo du håller. Snyggt!

2008-04-10 @ 23:10:10
URL: http://burebornspringer.wordpress.com
Postat av: slimslender

Tackar, tackar

2008-04-11 @ 10:46:53
URL: http://slimslender.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0