Tävlingsmål 2008

Jag har aldrig varit med i något motionslopp med untantag för något Indalsälvsloppet i Medelpad för 15 år sedan eller så..

För 2008 ska jag försöka vara med på några lopp, jag har inte anmält mig eller kollat kalendern så jag förväntar mig att det blir en hel del uppdateringar vad det lider. Hela sommaren är tom just nu men det ska vi åtgärda. Jag får fråga marre om intresanta tävlingar att lägga här, MOTIVATION !

30 mars: Premiärmilen.

Den perfekta inledningen på den nya löparsäsongen. Du springer 10 km på Norra Djurgården. www.Premiarmilen.se
Anmälningsstatus: Ej anmäld
Målsättning: ?

10 maj: Spring Cross.
Terränglopp på Norra Djurgården i Stockholm. Distanser: 6 km och 12 km.
www.SpringCross.se
Anmälningsstatus: Ej anmäld
Målsättning: ?

27 September
: Lidingöloppet
Ända sedan det första loppet 1965 har Lidingöloppet varit störst i Sverige och loppet är till och med utnämnt till världens största terränglopp, noterat i Guinness Rekordbok. Lidingöloppet är utan tvekan en stor utmaning för de flesta oavsett vilken distans man springer. Utmaningen ser däremot olika ut för nästan alla. Det kan vara att göra en bättre tid än i fjol, springa snabbare än grannen, att ta steget att överhuvudtaget börja jogga eller att våga springa Lilla Lidingöloppet för första gången. Oavsett hur din utmaning ser ut, så kan vi med 42-års erfarenhet säga att det är en av de mest motiverande utmaningar du gjort.
www.lidingoloppet.se
Anmälningsstatus: Ej anmäld
Målsättning: ?


18 Oktober: Tjurruset
Tjur Ruset är årets tuffaste terränglopp. Här sätts din styrka och uthållighet på prov. Distansen är c:a 10 km. Banan går upp och ned för bergsknallar, genom myrar och sankmarker, över stock och sten. Utmanande och inspirerande!
www.tjurruset.se
Anmälningsstatus: Ej anmäld
Målsättning: ?

Kommentarer
Postat av: Benet

S:t Eriksloppet den 6/9 verkar vara ett fint halvmarelopp i centrala stan. Är du inte sugen på det?

2008-01-01 @ 23:07:08
URL: http://benets.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0