Skinande sol och lunchlöp

Eftersom jag ville se lite vatten och lite träd så tänkte jag börja med fagersjöspåret och sedan ta mig till vatten och så hem igen.

Så gjorde jag också
image41

Efter en körig men rolig helg i dalarna var benen lite trötta (eller om det var huvudet) så det
kändes trögt redan från början, eftersom jag valde att springa runt lite på fagersjönäset
också så blev det bra kuperat också
image42

Men härligt var det (det här är träbron över till fagersjönäset)
image43

Totalt 6.96 km på 38:57, 5,36 i snitt. Mycket bättre än vad jag trodde. 152 i medelpuls och
175 i maxpuls.

Kommentarer
Postat av: Motionären

Vilket härligt träningsväder, den som ändå hade fått se lite uppehåll för första gången på några veckor.

2008-01-14 @ 23:16:59
URL: http://klassikermotion.blogspot.com/
Postat av: Benet

Ett härligt pass! Bra fart med låg medelpuls. Du är verkligen på G! Härligt!

2008-01-15 @ 10:48:55
URL: http://benets.blogspot.com
Postat av: Mats

Kul sväng! Jag är sällan över på andra sidan sjön. Och bron brukar vara så rackarns hal också... Är det inte skitigt i Fagersjöspåret???

2008-01-15 @ 11:19:31
URL: http://42195mgk.wordpress.com/
Postat av: slimslender

Jo det var nice väder. Solsken och härlig luft. Det är som om alla färger kommer tillbaka såfort solen tittar fram igen.

Jag tycker också att det gick i för mig rätt bra fart, konstigt för det kändes segt emellanåt.


Kanske är det skitigt i fagersjöspåret, jag vet inte riktigt. Jag tycker bara att det är kul när det skvätter och geggar så jag tänker inte på det.
Det är väl barndommens plaskende i vattenpussar som kommer tillbaka.
Ingen is på bron igår, helt torr. Ingen is att tala om på magelungen heller. Trist för jag längtar verkligen efter lite långfärdsskridsko. Jag försöker springa i anslutning till vatten så fort jag kan.

När det är dags för långpass tänkte jag mig hela svängen över bron runt inloppet uppströms och sedan över ågestabron. Borde bli ett bra långpass på 15-17 km.

2008-01-15 @ 12:46:39
URL: http://slimslender.blogg.se
Postat av: Samir

När man ser sådana bilder så undrar ju vad f-n man håller på med när man är ute och kutar i mörkret bland
Stenkullens industrier (Göteborgsområdet).

Kanske skulle man försöka förlägga lite mer träning dagtid på helgerna, men det är ju inte helt lätt när barnen är vakna.

Och din träning ser ju också ut att löna sig. Bra fart och lagom puls. Kul!

2008-01-15 @ 23:26:23
URL: http://gbgjogg.blogg.se
Postat av: slimslender

Jo jag har haft förmånen att kunna jobba hemma en hel del senaste tiden och då är det lättare att komma ut under dagen. Måste dock korta av mina lunchlöp för att hinna med i tid, kanske en bra tid för en kort intervall runda ? Jag tycker i och för sig att det finns en viss tjusning med att vara ute i mörker men det är klart solen värmer ju sinnet också.

2008-01-16 @ 11:03:53
URL: http://slimslender.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0