"Snabb distans" 4 december

Jag ville se hur snabbt jag kunde klara min vanliga runda runt elljusspåret. Klarade mig ganska bra tycker jag. Jag inser att det var väldigt länge sedan jag pressade mig nära max, för där var jag idag. Andningen väste och hjärtat pumpade. Jag skulle inte vilja kalla det njutbart men det är härligt att känna att man utmanar sin kropp. Lite naturupplevelse var det allt eftersom jag fick skrämma upp både rådjur och hare, haren höll i och för sig på att skrämma ihäl mig också när den satte av i full kareta över spåret när jag kom ångande och flåsande.


image14

Tempo per kilometer och hjärtfrekvens.

Hela passet på 4,69 km gick på 23:56.

Nu blir det en macka till med jordnötssmör och banan toppat med C vitamindryck. Halsen känns lite rosslig så det är bäst att preparera. Inte vill jag gå ner i vikt heller utan jag siktar på 70 kg, just nu 68.

Jag hade tänkt att ta ett pass till lunch imorgon men det hoppar jag när jag tog ut mig på det här viset. Nästa pass får bli på Torsdag lunch, då blir det en sväng till järvafältet I kista tror jag.

GAM länk till rundan med detaljer och karta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0