Lätt distans 11 December

Tog en runda runt sköndal. Satte Forerunnern att larma över zon 4. Gick bra hela vägen utom sista backen hem då jag fick sakta farten så mycket att jag till slut gav upp och stängde av. Gick sista biten uppför backarna hem för att hålla pulsen nere, vill inte ta i för mycket med förkylningen så nära inpå..

Det var riktigt vackert denna dag trots decembergrå himmel och 5 grader i luften. Hittade fina stigar genom skogen långa sträckor, och fick lite vattenutsikt även idag.



Senare delen av turen var inte så naturmässig men väl så intressant. Sprang enbart med hjälp av forerunnern som fick visa vägen, det funkade bra men jag hade lite besvär med att ta mig över 73:an på tillbakavägen. Nånting verkar galet med distansmätningen på sporttracks står det 9,06 km och på min forerunner 8.84 km, Det är en skillnad på 220 m, snitthastigheten i st är 6,03 och i forerunnern 6,12 vilket är en viss skillnad. Jag tog det lugnt som bara den så det känns som om 6,12 är mer rätt. Efter en koll i diverse forum visar det sig att GF ocn ST räknar lite olika när det går långsamt och när man står still. Eftersom jag genade hej villt utan att följa stigar alla gånger så hamnader jag flera gånger i återvändsgränder, stup osv. För mig som är utan lokalsinne är det spännande att bara kuta på.

Resultatet finns som Karta här

Hela passet var 9,06 km på 54:51, mitt längsta på mycket mycket länge. Kul !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0