Lågpulsträning 12 December

Sprang före lunch i närområdet runt hökarängen. Ingen vidare kul tur.

Jag har läst om Maffetone på jogg.se och enligt de principerna ska man lägga upp sin basträning på lågpuls. I mitt fall handlar det om under 144 enligt 180 formeln. Det var grymt svårt för mig att springa så långsamt som krävdes för att pulsen skulle ligga under 144 hela tiden. Mitt snitt hamnade på 138 idag. För mig känns det nästan omöjligt att springa så här långsamt, dessutom är det heltrist att ha massor med energi i kroppen som inte man kan använda sig av. Hela vägen tilbaks från Hökarängen gick det snigellångsamt och den allra sista biten gick jag för att inte få upp pulsen för mycket i uppförsbackarna. Möök !

5,6 km på 38 minuter blev det. 138 bpm i medel, 150 bpm max     
                                         


Gam

Jogg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0