Helgen

Då var helgen överstånden. Vi har kört hårt med städning, pepparkaksbak och utelek. Jag lyckades inte hitta någon tid att springa förrän sent Söndag kväll. Då blev det i alla fall av och jag kom iväg 20:45 när barnen efter mycket krångel låg i sina sängar. Eftersom A kände sig klen och svag (släng av magsjuka) så blev det en kortis när jag testade att springa lite med pannlampa i skogen. Pannlanmpan har jag köpt för länge sedan på en byggmarknad för 149 kr men den funkade helt ok faktiskt. Jag testade den även med att spela fotboll med I vid garagen i hällregn på Lördan. Grannarna hade säkert roligt åt galningen som springer runt med pannlampa vid garagen i en timme...
När jag till sist kom iväg hede jag inte tid för mer än en liten runda på 4,5 km delvis genom skogen på väg till elljusspåret och sedan ett varv på närmaste elljusspår . Själva passet gick tungt och jag fick slita för att komma upp i någon slags fart. Men någon fart att tala om bidde det aldrig. Total tid 28:40 4.4 km är ju inte direkt rekord.

image13

Temp och höjd för den lilla elsjusspårssturen. Målet är att ligga på under 5 min/km i 10 km och dit har jag en bit kvar, i alla fall på eljusspåret. Just nu ligger jag på 5,30 per km i genomsnitt på elsjusspåret (ca 5 km)


Länk till rutten: http://gpsactivitymanager.com/events/1bc2cfd5-ca22-430f-b928-0d3605e1fd62/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0