Ett Maffepass till, faktiskt !

Lyckades ta mig ut genom ösregnet och snålblåsten.....

Eh skojar bara ...Solen sken från klarblå himmel och efter att ha satt langat in lite ved i pannan (jo jag eldar med ved nuförtiden) maffade jag iväg. Försökte omedelbart att ta det suuuuuuperlungt men inte hjälpte det. Klockrackarn pep ilsket redan efter någon kilometer och hojtade om "hög"puls. Gick konsekvent uppför alla backar men fick ändå promenera även mellan backarna. Tog svängen runt Magelungen, ska inte tjata om himmel, vatten och sånt. Istället några andra noteringar. Lyxhusen ploppar upp som kantareller i svampskogen, fritidshusens dagar är räknade. Rackarns vilka kåkar. Vita raka linjer, svepande trädgårdar, magelungens vatten framför och tallskogen bakom. Avundsjuk, näh inte då.

Några kilometer senare, ett risigt hus i skogskanten. Några rostiga husbilar, några andra bilskrällen utanför,  Opel, Ford och Volvo, rostiga och halvt skrotfärdiga och en HUMMER, men va i hela ?  Jag har hälsat på husägaren vid några tillfällen och kategoriserat honom som oberoende levnadskonstnär, typ. Åsså står det en HUMMER på hans tomt. En bil


eller ska jag säga ett monster till bil som kostar en miljon eller så. Ur led är tiden, jag pensionärsgår/springer och skakar mitt huvud. Pratar jobb i telefon till mitt eget lilla radhus som väntar med vedeldat varmvatten och lunch. I garaget står Toyotan och skvallrar om en svensson i folkhemmet.

8,1 km 139 i medelpuls, 151 i maxpuls. Tid ?, en evighet.

Kommentarer
Postat av: Benet

2008-10-08 @ 10:44:37
Postat av: Benet

En Hummer, säger du? Jisses. Förstår att du undrar. Det hade jag med gjort. Varför?



Bilar är inget som direkt intresserar mig. Tycker mest att de är en belastning (ett nödvänigt ont?). Inledde dagen med att tillsammans med min bror bogsera mitt vrak till bil (Passat -98 med rasad kuggrem) från en verkstad till en annan. Verkstad nummer 1 (som konstaterade felet) estimerade nämligen reparationskostnaden till 37kSEK. Ok, jag tar öket med mig till nån annan som förhoppningsvis ger mig ett bättre bud. Härligt! Blir kanske till att köpa ny (begagnad) bil. Finansiering? Ja, man kan väl sälja lite aktier. Nä, just det. De är inte värda mer än det tangentbord jag just nu sitter och hackar på... Härligt!



Nåja, nog om mig (och bilar)...



Bra Maffejoggat/promenerat. Håll i. Det kommer att bli bättre. Igår kändes det faktiskt bättre för min personliga del. Det är mycket upp till dagsformen hur "fort" man kan jogga på maffepuls. Ett tips är att börja med en uppvärmande promenad där man sakta men säkert höjer promenadfarten och pulsen under ca en kvart. Då verkar det som att kroppen lättare kan hålla lite lägre varv under passet. Vet ej om det alltid funkar, men igår så funkade det rätt så bra.



Som sagt, misströsta icke. Det blir bättre. Och tänk vad snäll du är mot din kropp när du tantspringer! :-)

2008-10-08 @ 10:55:37
URL: http://benets.blogspot.com
Postat av: slimslender

Tack för stödet. Trist med bilen. Jag håller med, gillar egentligen inte bilar men du vet, bilden om den "lyckade" sitter ju ändå där någonstans. Vräkig bil och vräkigt hus, bland annat. Additionsstress finns de de som kallar det för. Konstigt är det i alla fall med den där bilen. Lottovinst ?, stulen ?, priotiterad ? Många frågor.



Jag ska fortsätta tantspringa, fisspringa, maffelunka, panchisstappla, fuskkuta, småjogga mig frammåt.

2008-10-08 @ 12:41:31
URL: http://slimslender.blogg.se/
Postat av: Dunceor

Också lite undrat vad för människor det är som äger Hummers? Visst vill man lägga pengar på en bil är det väl en grej men jag tycker man kan hitta roligare bilar för det priset en Hummer kostar.



Mycket maffespringande på folk nuförtiden. Jag kör det på mina återhämtningspass även om jag fuskar och låter pulsen stiga i backar men på rak mark kan jag ligga i 5:30 tempo på min maffe-puls (153, kanske inte så lågt). Dessutom kör jag en del kvalite och jag skulle snarare gissa att det är kvaliten som har gjort att jag kan ligga på den pulsen än mina återhämtningsjoggar :P

2008-10-08 @ 13:13:59
URL: http://dunceor.wordpress.com
Postat av: bureborn

Jag blir så impad av din (och Benets) självdisciplin och tålamod. Jag skulle bli galen!

Om jag inte säkert visste att maffe verkligen gav resultat. Själv har jag en kropp som för tillfället håller (peppar, peppar) - vad jag vill åt är alltså högre fart med lägre puls.

Och där är det ju för väl att det finns folk som testar metoden. Mina försökskaniner, det är ni!



Maffepass tycks förexten ha en tvärsäker fördel, man hinner se och reflektera mer i den värld man passerar.

2008-10-08 @ 16:01:35
URL: http://burebornspringer.wordpress.com
Postat av: slimslender

Hummer = skrytbil inget annat.



Det där med Maffe ja. Vad gör man, man måste vända alla stenar, försöka med det som inte har försökts. Göra det långsamma istället för det snabba. Som sagt i något annat sammanhang, det invanda är inte alltid det rätta, eller rättare sagt, mycket sällan det rätta. Om Dr Maffe har rätt och det funkar är ju det jättebra och det jag hoppas på, om inte så testar jag något annat. Eller går i pension...



Just ny lyssnar jag till bergborren som borrar sig ner till gosig värme till mitt hus :-)

2008-10-09 @ 10:02:46
URL: http://slimslender.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0