Premiär !

Efter morgongröt och dagis/skol lämning satte jag av mot sjön Magelungen. Tanken var ett kort pass (3-4 km) med lite vattenutsikt, men skorna, de nya silverblänkande, vill annat. Skorna ville runt magelungen och det var bara att hänga med. Solen sken och trots att klockan var runt 8 när jag satte av var det rejält varmt, kring 20 grader redan då. Min lilla vattenflaska hjälpte dock en hel del. Totalt 6.92 km på 36.10. 5.14 i snitt otroligt bra med tanke på den lilla träningsmängden.

Sporttracks får sträckan till 7.05 km vilken inte stämmer med vad som står på klockan... Funbeat däremot får samma siffror som klockan i kalendersammanställningen däremot visar funbeat kartan 7.04 km . Jag fattar noll. Inte för att det är något skitviktigt men ändå....

Pulsen relativt hög, 159 i snitt och 183 som max. Kände mig dock inte sliten förrän sista backen hemmåt. Skönt att komma hem och käka lite. Lite mail som väntar på datorn och lite jobb som måste göras innnan helgen kan startas igång. Ingen smärta någonstans bara lite skönt pirr i lår och vader, som det skall vara.

Jag redo att tillbe mina nya hednagudar. NB 768.

Kommentarer
Postat av: Robert

Gott att se!
Själv har jag inte sprungit en meter på flera veckor pga allergi. Intressant det där med pulsen. När allergin började göra sig påmind så kände jag mig skittrött men pulsen var låg. Det var som om motorn aldrig varvade ut.

2008-05-30 @ 13:44:07
Postat av: slimslender

Jo pulsen är en bra måttstock på formen. Jag börjar inse hur mycket allergin ställer till det för löpningnen men nu verkar det funka bättre igen för mig. Hoppas att du kommer igång igen snart. Ser fram emot lite rapportering från dig också framöver :-)

2008-06-02 @ 07:48:23
Postat av: Bureborn

Så skönt att du är tillbaka! Jag har saknat dig.
768:ans föregångare 767 har burit mig många mil, riktiga kanonskor. Nu har de gått i välbehövlig pension, men jag funderar på att köpa ett par nya, trots att mina Kayanos knappt lämnat dagis ännu.

2008-06-02 @ 09:06:45
URL: http://burebornspringer.wordpress.com
Postat av: slimslender

tackar, värmer. Kul att höra att skorna funkat bra även för dig, nu är väl inte Kayanos inte direkt några dåliga skor heller... :-)

2008-06-02 @ 09:21:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0