Uppehåll

Huvudet är segt och tungt. Pollen gör kroppen trög och trist. Benhinnorna är bättre men inte bra. Psykologisk kolaps ? Vårdepression ?

Har inte sprungit sedan mitt trista pass den 16:april. Det börjat bli långt tid nu. Jag har kört lite CrossFit ett par gånger och cyklat till affären en gång, det är allt. Suck och stön.

Nu är det dags att testa benen lite i alla fall och planera in både löprundor och styrka för veckan. Det är som om hjärnan är för trög för att orka planera, och när jag inte planerar så blir det inget, såklart. Nåväl upp med humöret, om upp kan bli ner, kan väl ner bli upp !

En bra sak att rapportera om, min arbetsgivare sponsrar med halva kostnaden för träningskort. För F&S kort på året blir det 1500 spänn för mig och för dem. Tjohejsan. Nu gäller det bara att ta sig dit och köpa det...

Kommentarer
Postat av: Samir

Det är riktigt, upp med hakan!
Jag försöker själv komma tillbaks från en månads sjukdom och skada och har också lite svårt med motivationen.

Mentalt jobbigt att nu få slita för att komma under 5:00 min/km när man för sex veckor sedan klarade av det utan att förta sig.

Hoppas att det vänder snart. Dina läsare väntar med spänning på en djuplodande rapport om Crosstraining - glöm inte det!

2008-04-28 @ 18:34:47
URL: http://gbgjogg.blogg.se
Postat av: slimslender

Tack samir. Värmande :-)

Ajaj skall försöka få in CrossFit också. Verkar himla kul men svårt att få till i praktiken. Lite besvärligt att kuta och lyfta vikter i intervaller. Man släpar inte gärna med sig skivstången till löparspåret, eller gör man ?

2008-04-28 @ 19:36:12
Postat av: tillbakatillutmattning

Tu kommer tillbaka ska du se. En sjukgymnast sa till mig att man skulle vända skadeperioderna till något positivt och köra funktionell träning, core-träning mm. för att stå rustad när man är på banan igen. Just det har inte jag mäktat med någon gång men det låter som en fin tanke.

Cykel?
(återigen, ge rullskidor en chans... fast ge inte upp för snabbt, det är en sport som kräver mycket tillvänjning för att bli bra. I ett tidigt skede är det bara läskigt och hopplöst.)

2008-04-28 @ 20:09:56
URL: http://tillbakatillutmattning.blogspot.com/
Postat av: Benet

Trist att du blir seg av pollen, men det värsta är väl över snart, eller?

Skönt att dina benhinnor mår bättre, och vill du ha tips om hur du tejpar dem, så tänkte jag köra en live-demo hemma i Nix trädgård efter SM den 31/5 ;)
Jag har beställt eget tejp på K-Active. Hoppas att det dyker upp snart.

Upp med hakan och ut och "Maffa" ett antal kilometer för att rensa hjärnan!

2008-04-28 @ 20:34:46
URL: http://benets.blogspot.com
Postat av: bureborn

Usch! Lider med dig.
Iväg och investera i ett träningskort - för jag tror tillbakatillutmattning har rätt. Med alternativ träning kan man få snurr på motivationen. Och så är det rikigt kul!

2008-04-28 @ 22:15:37
URL: http://burebornspringer.wordpress.com
Postat av: slimslender

Tack allihop sitter här på kontoret och myser av alla värmande kommentarer. Härligt. Jo jag vet att man kan alternativträna, men det är svårt att få till för mig. Som sagt har det med planering att göra, så fort jag kommer igång så går det av sig själv (som det gör med löpningen) men tröskeln för att cykla eller rullskidor (!) är stor. Lugn jogg står på programmet för veckan och jag SKA få till lite styrke också. Pullups igår... (typ 10 stycken...)

Tack igen alla !

2008-04-29 @ 11:24:47
Postat av: Karin

Vad tråkigt att motivationen varit borta... Jag tror att det är ganska vanligt bland alla som tränar, att motivationen då och då bara är bortblåst och allt känns motigt (så är det iallafall för mig). Det positiva är ju att du verkar vara på G och jag håller tummarna för att du får några Runner's High som ger dig extra motivation :-)
Bra arbetsgivare du har förresten!

2008-04-30 @ 19:10:11
URL: http://barnmorskan.blogspot.com
Postat av: Benet

Hur långt skall det här uppehållet vara egentligen?
Jag vill läsa om sköna trail-running-pass över vackra broar och grönskande skogar i söderort!

Hur är läget med dig?

2008-05-07 @ 11:31:21
URL: http://benets.blogspot.com
Postat av: Robert

Hepp, hepp!!!

Har själv lite pollenkänning. Seg deg i knäna.

2008-05-10 @ 11:19:58
Postat av: tillbakatillutmattning

Ho ho...???

2008-05-13 @ 20:24:51
URL: http://tillbakatillutmattning.blogspot.com/
Postat av: Benet

Hallå!??

2008-05-13 @ 23:59:10
URL: http://benets.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0