Skogsmulle

Dottern rider eller rättare sagt går på ridlekis, man får bekanta sig med hästar och rykta, mocka osv. Lite får man också rida, ett slags förberedelse på ridskolan senare. Ridskolan ligger på söderorts Djurgården (enl stockholm stad ;-) Farstanäset. Dvs det område där jag kutar omkring ganska ofta.
image67

Så idag erbjöds tid för jogging under tiden hon var på ridskolan. Jag nappade och stack iväg helt oplanerat på stigarna och vägarna kring ridskolan. Kutade in i ett skogsparti i mellansjö där jag försökte hitta någon bra stig att springa på men irrade bara omkring i skogen en stund. Riktigt oländig terräng och blöta kärr gjorde tiden långsam men det var ändå härligt. Inspirerande med skogslöpning. Ska försöka planera lite "trailrunning" framöver, jag tycker det är härligt, även om det går långsamt. Fart är inte allt.

image65

5,8 km på 35,19. Hoppsa steg med dotten tillbaka till bilen på andra sidan magelungen medans
vi såg solen gå ner. Vardagen är inte så dum alla dar...
image66

Kommentarer
Postat av: Karin

Det ser riktigt härligt ut! Förstår att det blir till att pussla med tiden för att få ihop både jobb och familj och träning. Jag är imponerad av er alla som lyckas!

2008-04-04 @ 23:12:08
URL: http://barnmorskan.blogspot.com
Postat av: slimslender

Jo det är ett evigt pusslande. Som tur är kan jag jobba hemma flera dagar i veckan och det underlättar. För att lyckas få till sina tre pass i veckan gäller det att ta alla chanser som finns och inte stirra sig blind på kvalitet. En liten stund här, en liten stund där. Svårast är att få till längre pass (över en timme). Jobbar på det...

2008-04-05 @ 10:56:30
URL: http://slimslender.blogg.se
Postat av: Benet

Läste precis en artikel om Trailrunning i RW. Verkar ju skitläckert. Som orientering fast utan den förbaskade kartan, kompassen och de där läskiga orange/vita lampskärmarna ;-)

När det gäller att få till planeringen, så funderar jag på att återuppta morgonpassen igen. Det blir ju ljust så pass tidigt nu att man lätt hinner en runda innan frukost. Vi får se vad vaden säger om dessa planer...

2008-04-07 @ 12:34:05
URL: http://benets.blogspot.com
Postat av: slimslender

Jo jag läste samma artikel ;-) Det är kul att springa stigar. jag har inte riktigt fått klämm på hur jag ska göra för att hitta bra stigar ännu. Verkar som om karta är ett nödvändigt ont. Vill gärna använda forrunnern men kommer inte på hur jag ska göra med den när det gäller planeringen. Vi får se, det ger sig nog.

Morgonpass är inte dumt, bara man kommer upp.Härligt med tidig morgon, tyst, stilla och skönt.

2008-04-07 @ 13:14:29
URL: http://slimslender.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0