Morgonrunda Fredag 30 Nov

Vaknande 06:00 och väckte barnen strax efter. Frukost med yougurth, banan, ananas och havrefras. Toppa med Te och en macka. Sedan iväg med barnen till dagis och skola. Startade rundan vid dagis och slutade hemma.
Eftersom jag hade ätit frukost kände jag mig lite tung och magen skvalpade, men jag tog det lugnt när jag kände av "håll".


image4
Fantastisk runda längs vattnet vid sjön magelungen. Några änder simmar långsamt längs den spelblanka vattenytan. Det är Vardagsskönhet för mig, vackert.

image7

Vattnet ryker och diset lättar långsamt. Här och där ligger det lite is på vattnet.



image11
Stigarna var fina, ingen is, däremot var det halt som bara den på grusvägarna i mellansjö.
Här hade bävern varit framme och smakat. Kul att det finns bäver så nära stan ! Vi är altså inom stockholms stad ! Bilden blev inget vidare men man kan ju tydligt se att det är en bäver som har låtit sig väl smaka.


Jag stannade emellanåt och fotade med mobilen så tiden blir ju inget vidare. Sedan hem och stretcha och äta två mackort till och dricka vatten och lite ingefärste. Sedan jobba lite innan det är dags att träffa A för lunch.

Livsandarna på topp !!


image6
Totalt blev det 8,9 km på 55:53. Här är en bild på puls och höjd.

image9

Klistrar in en karta också, se länkar för zoombara kartor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0